Veelgestelde vragen

 

Wie is OrigineelOvernachten?

OrigineelOvernachten.nl is sinds 2013 hét platform waar de meest unieke overnachtingen van Nederland, België en daarbuiten worden aangeboden. Allemaal bijzondere overnachtingen door ons team zijn geselecteerd en je een onvergetelijke ervaring bieden. Van Vogelhuisje tot Dubbeldekkerbus en van Havenkraan tot Stro-iglo of kies voor een bijzondere boomhutovernachting of romantisch kasteel. Je vindt het allemaal op OrigineelOvernachten.nl. 

Hoe reserveer ik een originele overnachting?

We geven je op OrigineelOvernachten.nl graag de nodige inspiratie voor jouw unieke slaapplek. Je kunt zoeken op type accommodatie; denk aan: Boomhut, Wellnesshuisje, Pipowagen, Havenkraan, Watertoren etc. Je kunt ook zoeken op provincie, ligging en specifieke kenmerken van de accommodatie. 

Heb je jouw originele overnachting gevonden? Dan kun je deze eenvoudig reserveren, direct bij de eigenaar. Door in de kalender op de gewenste aankomstdatum en vertrekdatum te klikken zie je wat de totaalprijs is en kun je direct een reserveringsaanvraag plaatsen. Nadat je geboekt hebt, ontvang je per e-mail een boekingsbevestiging. Op hetzelfde moment sturen wij je boeking door naar de accommodatie en zal de eigenaar zo snel mogelijk contact met je opnemen om je aanvraag te accepteren. Vervolgens ontvang je van de eigenaar alle informatie over de betaling, de incheck en verdere belangrijke zaken met betrekking tot je verblijf. 

Sommige verhuurders willen graag dat je via hun eigen website boekt. In dat geval sturen wij je direct door naar de website van de verhuurder waar je direct een prijsberekening kunt maken en de reservering kunt maken. Op de pagina van de accommodatie vind je in dat geval een knop 'Ga naar de website'.

Hoe kan ik een vraag stellen aan de verhuurder van een accommodatie?

Mocht je een vraag over de accommodatie hebben klik dan bij de betreffende accommodatie op de link 'Ik heb een vraag'. Het team van OrigineelOvernachten zal je vraag dan spoedig beantwoorden of eventueel doorsturen naar de eigenaar van de accommodatie. 

Hoe worden de tarieven op OrigineelOvernachten bepaald?

Op OrigineelOvernachten beheren eigenaren zelf hun huurtarieven. Sommige eigenaren hanteren een all-inclusive prijs, waar er geen bijkomende kosten zijn. Andere eigenaren hebben bijkomende kosten op hun pagina vermeld (bijvoorbeeld eindschoonmaak, toeristenbelasting of bedlinnen). Ook is het soms mogelijk om optionele extra's bij te boeken zoals ontbijt of fietshuur. Vandaar dat de totale huursom kan variëren. De correcte totale huursom wordt uiteraard op het reserveringsformulier getoond of op de website van de verhuurder indien je wordt doorgestuurd naar de website van de verhuurder. Op die manier weet je altijd vooraf welk bedrag je aan de verhuurder dient te betalen voor jouw gewenste verblijf.

Hoe wordt de betaling geregeld?

Nadat je reserveringsaanvraag door de eigenaar van het huis is geaccepteerd, zal hij of zij snel contact met je opnemen om de betaling met je te regelen via een betaallink (betalen met Ideal of Bancontact) of bijvoorbeeld een bankoverschrijving. Je betaalt altijd direct aan de eigenaar van de accommodatie. 

Hoe anuleer ik mijn boeking? 

Uiteraard kan het voorkomen dat je een reservering wilt annuleren. Verhuurders kiezen bij OrigineelOvernachten voor hun eigen annuleringsvoorwaarden die per accommodatie kunnen verschillen. De voorwaarden worden duidelijk in de advertentie op OrigineelOvernachten weergegeven of vind je op de website van de aanbieder indien je wordt doorgestuurd naar de website van de verhuurder. Indien je een reservering wilt annuleren neem je hiervoor contact op met de verhuurder, de contactgegevens staan in je reserveringsbevestiging. De verhuurder zal de annulering vervolgens met je afhandelen. Om eventuele annuleringskosten te voorkomen kun je de verhuurder van de accommodatie ook vragen of je mag omboeken. Dit is echter niet altijd mogelijk. Eventueel kan dan een goede annuleringsverzekering de annuleringskosten vergoeden. Deze dien je zelf af te sluiten. Het is bij OrigineelOvernachten niet mogelijk om een annuleringsverzekering af te sluiten.

Kan ik mijn hond meenemen naar een accommodatie?

Het is niet bij alle accommodaties op OrigineelOvernachten toegestaan om een hond (huisdier) mee te nemen. In het zoekresultaat kun je gebruik maken van filters. Onder het filter 'Kenmerken' vind je 'Huisdieren toegestaan'. Door deze te selecteren krijg je alle accommodaties te zien waar je een huisdier mee mag nemen.

Kan ik een optie nemen?

De bijzondere overnachtingen op OrigineelOvernachten zijn erg populair en worden vaak geboekt. Een optie nemen is daarom helaas niet mogelijk. 

Kan ik eerder inchecken en/of later uitchecken?

Bij elke accommodatie op OrigineelOvernachten wordt aangegeven wanneer je kunt in- en uitchecken. Als je op een afwijkend moment wilt aankomen en/of vertrekken dan is dat in sommige gevallen mogelijk. Bespreek dit na je reservering met de verhuurder. Let op: eerder of later in- en uitchecken is vaak bij hoge uitzondering mogelijk en afhankelijk van gasten die voor en na je verblijven (i.v.m. het gereed maken van de accommodatie). 

Ik heb geen bevestiging van mijn reservering ontvangen?

Je reserveringsbevestiging wordt meteen na je reservering op OrigineelOvernachten.nl of via de website van onze partner naar het door jou opgegeven e-mailadres gestuurd. Als je de bevestiging na 20 minuten nog niet hebt ontvangen kijk dan even in je spam-box (ongewenste e-mail). Als daar de reserveringsbevestiging ook niet te vinden is stuur dan een e-mail naar info@origineelovernachten.nl met het probleem en vermelding van je naam en de accommodatie waarom het gaat.

Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt

Bevestigingen worden altijd via e-mail verstuurd. Mocht je de bevestiging niet hebben ontvangen kijk dan in je je spam-box (ongewenste e-mail). Ben je jouw bevestiging kwijt? Stuur ons dan een mail via info@origineelovernachten.nl met vermelding van je naam en de accommodatie waarom het gaat.

Wat moet ik doen als er tijdens mijn verblijf iets niet in orde is?

Als er tijdens je verblijf iets niet in orde is dan moet je contact opnemen met de verhuurder. De contactgegevens van de verhuurder staan op de boekingsbevestiging. Belangrijk om dit direct tijdens het verblijf te doen zodat de verhuurder nog kan proberen jouw klacht(en) op te lossen.